Welke computer- of tabletgebruiker kent het niet; hij doet niet wat ik wil, ik krijg een vreemde melding, de virusscan geeft een signaal, de verbinding met internet is traag of een echte nachtmerrie voor internetters, help, het werkt niet meer!

Voor dit soort problemen, maar ook voor het vervangen van computers en alle andere hardware, heeft Verweijen ICT in Mill en omstreken nu de Techknecht. En weten zij de problemen niet te verhelpen? Dan zijn er natuurlijk ook geen kosten.

Verweijen ICT in Mill richtte zich een hele periode voornamelijk op de zakelijke markt. “Ook leverden we wel al af en toe computers en randapparatuur aan particulieren,” vertelt eigenaar Tom Verweijen. “Maar we kregen steeds vaker de vraag of we bij particulieren storingen op konden lossen, wifi verbindingen wilden controleren, modems konden vervangen, instellingen voor mail wilden configureren en of we computers of laptops konden leveren. Vandaar dat we nu ook naast de zakelijke markt ook particulieren gaan bedienen. Dat doen we met de Techknecht.”

En het mooiste is, ze komen aan huis. “Klopt, vaak is het voor mensen minder makkelijk of prettig de computer of laptop te brengen en hier achter te laten. Daarom komen we aan huis. En lukt ter plaatsen het probleem oplossen echt niet omdat het te lang zou duren, dan nemen we hem mee en brengen we het weer keurig terug.” Ook kan Verweijen ICT nieuwe computers, laptops en alle andere hard- en software leveren. “Dat doen we tegen concurrerende internetprijzen. We leveren het aan huis, sluiten het aan en gaan pas weg als alles werkt.”

Tom Verweijen (23-11-1979) is geboren en getogen in Mill. In mei 2004 besloot hij zijn eigen bedrijf te starten. “Ik had wel al wat klantjes waar ik in de avonduren en op zaterdag op het gebied van computers voor werkte. Ik zat thuis op zolder maar het liep niet meteen erg storm qua werk.” Tom vertelt dat de eerste zomerperiode nadat hij voor zichzelf was begonnen wel erg rustig was. “Bij de klanten die ik had liep alles lekker en ik weet nog dat ik die zomer tegen mijn moeder zei: dit was het volgens mij, het werk is op en er belt niemand meer.” Maar direct na de zomer kwamen de telefoontjes, het werk nam toe en nog dat jaar zat ik de hele week meer dan vol met opdrachten.” 

Een kleine 4 jaar werkte Tom vanaf de zolder in het ouderlijk huis. “Vaak was ik bij klanten aan het werk, dat is goed voor persoonlijk contact. In 2007 zijn we begonnen met de bouw van ons pand aan de Wanroijseweg en daar zijn we begin 2008 ingetrokken.” In 2006 nam Tom al de eerste medewerker in dienst. “Dat was wel spannend want je moet wel voldoende werk zien te houden. Maar dat liep allemaal prima en sinds die tijd zijn er nog diverse medewerkers bijgekomen.” 

Verweijen ICT heeft de meest uiteenlopende klanten. Dat van eenmansbedrijf tot bedrijven waar meer dan 200 computers staan die ze onderhouden en waar ze verantwoordelijk zijn voor het functioneren van de netwerken. Deze bedrijven variëren van logistieke bedrijven tot ziekenhuizen en van administratiekantoren tot winkelbedrijven.

Meer weten over Verweijen ICT in Mill?
Zie www.verweijenict.com.