Het kantoor van Klomp Advies - RegioBank Mill krijgt een facelift. En dat is dan nog vooral wat de buitenwereld er van zal merken.

Binnen in het pand zal de transformatie veel groter zijn: er komt een extra verdieping bij. Door deze ingreep wordt vooral de privacy voor de klanten flink verhoogd.

Pedro en Angela Klomp betrokken tien jaar geleden met hun team, toen tezamen een team van vijf mensen groot, het pand aan de Stationsstraat 1c. Inmiddels telt het team acht mensen en daarmee is er een eind gekomen aan de rek die er in het pand zit.

Privacy bieden

Pedro Klomp ondervindt de beperkingen iedere dag: “Op dit moment hebben we twee spreekkamers. Die zijn vaak gelijktijdig bezet, dus de behoefte aan extra ruimte is overduidelijk”. “Daar komt bij dat de huidige entree erg krap is. Als er meerdere klanten tegelijk zijn, hebben zij niet de privacy welke bij het doen van bijvoorbeeld bankzaken wenselijk is. Deze obstakels kunnen we door de verbouwing allemaal in één keer aanpakken.”

Angela Klomp geeft aan dat: “Nu het contract met de huurder van de bovenruimte afloopt, kunnen we deze verdieping ook gaan gebruiken. Hier komen twee spreekruimten en één grotere vergaderruimte. Op de begane grond houden we ook nog één spreekkamer over. De ontvangstruimte wordt ook nog eens flink ruimer zodat er meer privacy achter de balie ontstaat.”

Pedro geeft nog aan: “De entree zal een stukje naar links verplaatst worden. Met die nieuwe ontvangstruimte en gespreksruimtes bieden we onze klanten de privacy die bij onze diensten hoort.”

Optimale betrokkenheid

Pedro: “De bovenverdieping gaat verder plaats bieden aan een bedrijfskantine en archief. Daardoor kan de bestaande kantoorruimte vergroot worden en is er voldoende ruimte voor een team van acht mensen. We kiezen opnieuw voor het principe van de kantoortuin: we zitten dus allemaal bij elkaar in één ruimte. Voor ons geen aparte directieruimtes; wij werken graag tussen onze mensen. Dat is plezierig, maar betekent ook dat wij de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen meekrijgen. Dat zorgt weer voor optimale betrokkenheid.

Aan de buitenzijde krijgt het pand een jaren ’30-uitstraling. Daarvoor wordt de bestaande buitengevel gestript. Omstreeks deze tijd is het werk begonnen. De gemeente is verheugd met deze facelift. De bouwvergunning is al sinds eind van de zomer in ons bezit, dus je begrijpt dat we stonden te popelen om te beginnen.”

Midden mei verwachten Pedro en Angela Klomp het vernieuwde kantoorpand te heropenen. In de tussentijd verhuist het kantoor naar schuin tegenover: Stationsstraat 8a, op de hoek met de Bernhardstraat. Door verplichte veiligheidseisen is het tot onze spijt niet mogelijk om op deze tijdelijke locatie met contant geld te werken” geeft Pedro nog aan. “Dit betekend dat we helaas genoodzaakt zijn op dinsdag 8 januari 2019 te stoppen met aannemen en uitgeven van contant geld”. “Verder kunnen klanten van al onze andere (Regiobank) diensten gebruik blijven maken op deze nieuwe locatie en blijft het verlenen van service aan onze klanten belangrijk voor ons. We zullen één dag moeten sluiten voor deze verhuizing en dat zullen we op maandag 14 januari gaan doen” voegt Angela er aan toe.