Foto: Cockie Kremers

Velen zal het al opgevallen zijn: sinds vorige week is er één vaste kassa minder bij Albert Heijn v.d. Ven aan de Markt in Mill.

“Wij maken het onze klanten graag zo makkelijk mogelijk,” vertelt Bram v.d. Ven. “Daarom hebben we één vaste kassa vervangen door twee betaalpalen, waar klanten zelf de boodschappen kunnen scannen en afrekenen. Erg handig voor de kleinere boodschappen. De boodschappen die je in een boodschappenmandje doet, zeg maar.”

Mobiel scannen

Een tweede nieuwe mogelijkheid gaat via de Appie app. “In deze app is veel informatie te vinden, zoals recepten en aanbiedingen. Ook kunnen klanten er een boodschappenlijstje in maken. Maar sinds kort heeft deze ook een scanfunctie.” Tijdens het boodschappen doen kunnen klanten via het gratis Wifi-netwerk direct de boodschappen zelf scannen. Bram: “De producten kunnen direct worden ingepakt. Je hoeft ze dus niet, net als met het traditionele boodschappen doen, telkens vast te pakken en uit te laden. Heb je alles? Dan houd je je mobieltje bij de betaalpaal en kun je afrekenen.” Door de bonuskaart als eerste te scannen, zal de app automatisch de korting verwerken. “Die bonuskaart hoeft je maar één keer te scannen. Je app onthoudt deze zelf. Als je de kaart wel eens vergeet, is dat geen probleem als je op deze manier boodschappen doet.”

Kassa

Uiteraard blijven de normale kassa’s ook actief zoals men gewend is. Bram: “Dat zelf scannen is een extra service die we aanbieden. We zijn hiermee één van de eerste franchisenemers bij Albert Heijn. Maar we weten dat veel van onze klanten ook graag persoonlijk geholpen willen worden en een praatje maken. Daarom hebben we ook nog vier normale kassa’s met onze vaste medewerkers.” Daarnaast staat er ook altijd een medewerker bij de zelfscanner. Dat om indien nodig te assisteren en eventuele zegeltjes en spaaracties te geven.

Postagentschap

Albert Heijn v.d. Ven gaat afscheid nemen van het Postagentschap. “Nog tot en met aanstaande zaterdag kan men hier terecht voor de diensten van PostNL. Voor ons was het niet meer te combineren met de winkelactiviteiten. We wilden echter wel graag dat deze service in Mill beschikbaar bleef en zijn daarom erg blij dat Primera Schipperheijn aan de Schoolstraat dit postagentschap overneemt. Vanaf dinsdag 5 februari is het daar operationeel.”

Nieuw

Kort samengevat zijn er twee nieuwe mogelijkheden bij Albert Heijn v.d. Ven om af te rekenen na het boodschappen doen:

  1. Scan & Go
    Scan je producten zelf als je bij de betaalpaal staat en reken direct af. Ideaal voor de kleine boodschap. Bij het uitgangspoortje scan je tot slot de barcode op je kassabon, waarna het poortje opent. Steekproefsgewijs zal een medewerker checken of alles goed is gegaan.
  2. Mobiel zelfscannen
    Je kunt bij Albert Heijn v.d. Ven ook gebruik maken van mobiel zelfscannen. Download de nieuwste versie van de Appie app via de Apple App Store of Google Play. Maak in de winkel verbinding met het gratis Wi-Fi netwerk 'Albert Heijn'. Start Appie, kies voor zelfscannen, scan je Bonuskaart en al je boodschappen. Betaal bij een betaalpaal met je bankpas en open het hekje door de code op je telefoonscherm te scannen.