Vanwege het COVID-19 virus is D’n Inloop met ingang van juli 2020 op donderdagmiddagen geopend in Zaal Rogge C; de Computerinloop gaat tot nader bericht niet door. Volg hierover ook de berichtgeving van Langenboom Zorg Centraal.

Je mobieltje terugzetten naar fabrieksinstellingen

Waarom? In het geheugen zijn allerlei privégegevens aanwezig, zoals persoonlijke berichten, contactpersonen, muziek, foto’s, gedownloade apps.
Als je je Android-telefoon een tweede leven geeft door hem te verkopen of weg te geven, is het van belang dat je je gegevens verwijdert van het toestel. Zo voorkom je dat de volgende eigenaar toegang heeft tot allerlei privé-informatie.
Voordat je het apparaat naar fabrieksinstellingen terugzet, is het handig om een reservekopie van je gegevens te maken. Ga naar Instellingen / Accounts en Back-up / Back-up en herstel / Back-up van gegevens / Back-up (dit kan enkele minuten duren), om een reservekopie van je gegevens op de servers van Google op te slaan.
Zet na het back-uppen, het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen:
ga naar: Instellingen / Back-up maken en resetten / Fabrieksinstellingen herstellen / Telefoon resetten / Alles Wissen /
Het wissen duurt een paar minuten, daarna wordt de telefoon/tablet opnieuw opgestart. Als het apparaat eenmaal naar de fabrieksinstellingen is teruggezet, kun je de smartphone/tablet uitzetten of een taal kiezen en de configuratiestappen opnieuw doorlopen.

Het terugzetten van een iPhone of iPad gaat op ongeveer dezelfde manier als bij Android. Gegevens op een iPhone of iPad zijn altijd versleuteld. Het versleutelen van het apparaat is in iOS dus overbodig. Maak eerst een reservekopie. Dat kan via iCloud of bijvoorbeeld door het apparaat op je computer aan te sluiten. Klik op de naam van je iPhone of iPad en kies onder Reservekopieën voor Maak reservekopie. Reservekopieën worden in Windows 10 opgeslagen in de map Users\(gebruikersnaam)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup. Zorg nu dat je op je iPhone of iPad uitlogt uit iCloud en ga naar Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in. Kies hier voor Wis alle inhoud en instellingen en voer je toegangscode nog een keer in. Als je de functie Zoek mijn iPhone had ingeschakeld, moet je ook nog een keer het wachtwoord van je Apple ID invoeren.

Vooralsnog gaat de donderdagmiddag-ComputerInloop niet door. Wél bieden we de mogelijkheid om te bellen en eventueel met Whatsapp Video oplossingen toe te lichten. Dit bellen kan dan op de donderdagen tussen 13.30 en 14.30 u: Frans Muller 06-51268797 of Koos Sommers 06 29130582.