Vanaf 1 januari 2021 wordt de Nederlandse identiteitskaart met een inlogfunctie (eNIK) uitgegeven. Dit betekent dat u met deze identiteitskaart via DigiD kunt inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of het pensioenfonds.

Om dit mogelijk te maken moet de producent een aantal aanpassingen doen aan zijn systeem. Dit is een complexe en tijdrovende operatie. Dit heeft tot gevolg dat er op woensdag 30 december 2020 vanaf 16.00 uur en donderdag 31 december 2020 geen identiteitskaarten en paspoorten aangevraagd kunnen worden.

Heeft u met spoed een reisdocument nodig, dan kunt u een nooddocument aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee. Daar worden – onder strikte voorwaarden – nooddocumenten afgegeven. Meer informatie vindt u op www.rijksoverheid.nl.

Voor andere gemeentelijke diensten en producten kunt u wel een afspraak maken voor een baliebezoek. Maak hiervoor een afspraak via het algemene telefoonnummer van de gemeente; 0485 460300.