Vanwege het COVID-19 virus is het op dit moment onduidelijk of D’n Inloop geopend is en zo ja, op welke tijd(en). Neem hierover contact op met Langenboom Zorg Centraal of de Wis. De Computerinloop gaat tot nader bericht niet door.

Vaak krijgen we een vraag of de computer (laptop) niet sneller kan; “hij is zo traag bij het opstarten”. Daar kun je zelf veel aan doen:
De meest voorkomende oorzaak is dat de computer niet elke dag gebruikt wordt en bij het opstarten tijd nodig heeft om te updaten en programma’s bij te werken. Het eenvoudig advies is om, als je de computer niet regelmatig gebruikt de computer na het opstarten eerst even met rust te laten. Na een kwartiertje zul je zien dat alles bijgewerkt is. Nodeloos om te zeggen dat je, als je een verzoek krijgt om te updaten je dat ook moet doen voordat je de computer afsluit. Windows updates kun je plannen zodat je er tijdens het werk geen last van hebt.
Een andere oorzaak van vertraging ligt in de veelvoud van programma’s die mee opstarten.
Test dat bij het opstarten, door direct nadat de icoontjes rechtsonder in de taakbalk verschijnen de Windows toets ingedrukt te houden en de letter “X” te typen. Zodra het hulpscherm verschijnt typ je de letter “T” en met de “Enter” toets open je Taakbeheer. Als je ziet dat de processor 100% bezet is kun je door naar beneden te scrollen zien welke programma’s de boosdoeners zijn. In het tabblad ‘Opstarten’ kun je zien welke programma’s bij het starten mee-starten. Is elk programma direct nodig? Klik dan op het programma en klik rechtsonder op ‘Uitschakelen’. Zodra je het programma wilt gebruiken start het dán op en niet eerder.

Vooralsnog gaat de donderdagmiddag-ComputerInloop dus niet door. Héb je corona: beterschap. Heb je het niet: zorg dat jezelf en anderen gezond blijven.