In de gemeente Land van Cuijk zorgen we samen voor een schone en veilige leefomgeving. Als inwoner kun je heel gemakkelijk zelf meldingen doen over de openbare ruimte.

Is er bijvoorbeeld iets kapot in jouw buurt, ligt er afval waar het niet hoort of heb je overlast? Dan kun je dan melden via telefoon, e-mail, website of de MijnGemeente app. 

In het eerste halfjaar van 2022 kwamen er in totaal 8253 meldingen binnen over de openbare ruimte. Dat zijn best een hoop meldingen, maar dat zien we ook als een goed teken. Het is fijn dat inwoners ons weten te vinden en dat ze zo betrokken zijn. Als oren en ogen van de buitenruimte helpen zij ons en mede-inwoners aan een schoon en veilig Land van Cuijk. 

De gemiddelde afhandelingstermijn van alle meldingen het afgelopen halfjaar was 7,2 dagen. Per categorie is dit:

  • Veiligheid, toezicht en handhaving: 11,9 dagen
  • Openbare ruimte: 6,6 dagen
  • Afval: 4,6 dagen

Deze termijnen zijn nog niet helemaal representatief, omdat we in het eerste half jaar nog enige problemen ervaarden met het nieuwe proces en de nieuwe organisatie. Meldingen bleven gemiddeld iets langer liggen. Gelukkig werden nog steeds ruim 6500 meldingen op tijd, binnen de door ons opgelegde tijdsnormen, afgehandeld. We werken er momenteel hard aan om de afhandelingstermijnen zo kort mogelijk te maken en te behouden door interne processen te verbeteren. 

Veruit de meeste meldingen kwamen binnen via de MijnGemeente app. Wanneer je een melding doet via deze app komt deze direct binnen bij de gemeente en kun je volgen of de melding in behandeling is of al is afgehandeld. Ook kun je zien of anderen al een probleem hebben gemeld. Super handig dus.