De vakanties zijn weer voorbij en ook voor Dorpsraad Sint Hubert is er weer een nieuw seizoen aangebroken. De vergadering vond deze keer plaats in de ontmoetingstuin van gemeenschapshuis De Jachthoorn. Wist je dat daar volop vertier is voor jong en oud? De moeite waard om eens te bezoeken!

Ondersteuning contactfunctionaris Arno van Haren

Omdat er diverse onderwerpen op de agenda stonden, werd deze keer ook Arno van Haren, contactfunctionaris verenigingen en de wijk- en dorpsraden, uitgenodigd om ons te ondersteunen vanuit de gemeente. Arno gaat de dorpsraad ondersteunen in de communicatie met Mooiland, hij zal ons bijstaan in de voorbereiding op het toekomstige beleid van verenigingen en hij zal een schakel zijn in het verbeteren van het onderhoud aan de N264, want op dit moment wordt het allemaal niet goed bijgehouden. 

Enquête kermis 

Voor aanvang van de vakantie hebben inwoners van Sint Hubert de mogelijkheid gehad om een enquête in te vullen over de beleving van de huidige kermis in het dorp. Met de hulp van 82 dorpsgenoten hebben we op deze manier een goed beeld kunnen krijgen van de indrukken rondom de kermis. Hierbij een opsomming van enkele resultaten: De belangrijkste redenen om naar de kermis te gaan, zijn het ontmoeten van dorpsgenoten, muzikale optredens, een feestweekend hebben en de aanwezigheid van attracties voor kinderen tot en met 12 jaar. Verbeterpunten zijn meer aantrekkelijkere attracties, beter inspelen op alle leeftijdsgroepen en de aanwezigheid van een grote feesttent en/of terras. Een vaste datum in het jaar is wenselijk. 68% van onze inwoners vindt dat we het heft in eigen hand moeten nemen en zelf een dorpsfeest moeten gaan organiseren met financiële middelen van de gemeente in plaats van dat de gemeente het organiseert voor ons. Het blijft nog even een verrassing welke tips en ideeën de inwoners vervolgens hebben gegeven om de kermis van 2024 aantrekkelijker te maken. Het plan hiervoor zal namelijk samengesteld worden door 16 vrijwilligers die zich naar aanleiding van de enquête beschikbaar hebben gesteld. 10 oktober is hiervoor de eerste brainstormsessie gepland in de Jachthoorn. We willen alle inwoners bedanken voor het invullen van de enquête. Hierdoor kunnen we samen zorgen voor een betere invulling, zodat dit dorpsfeest hopelijk een nieuw leven wordt ingeblazen.

Update toekomstplan De Jachthoorn

Zoals eerder vermeld, is er een groep enthousiaste vrijwilligers begonnen met het opstellen van een plan van aanpak om voor gemeenschapshuis De Jachthoorn om de toekomstvisie vorm te geven. Met de hulp van de heren van Team Sportief zijn afgelopen woensdag 13 september de eerste plannen gepresenteerd aan het bestuur. Vervolgens zijn de groepen gaan brainstormen over enerzijds beleid en anderzijds automatisering. Deze twee onderwerpen kwamen namelijk naar voren uit de SWOT-analyse (opgehaald bij gebruikers en vrijwilligers van de Jachthoorn). Het resultaat hiervan is met het bestuur van de Jachthoorn gedeeld en de Jachthoorn zal zich hierover gaan buigen. We zijn nog op zoek naar vrijwilligers die zich bij deze groep willen aansluiten. Heb jij ideeën over hoe De Jachthoorn kan gaan uitblinken in de organisatie van activiteiten? Geef je dan op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..