‘Supersnel internet en een bijbehorende glasvezel-aansluiting voor zo’n aantrekkelijke prijs: dan zal ik wel moeten betalen voordat ik erover beschik én er jarenlang aan vastzitten’.

Sommige inwoners van het Land van Cuijk maken zich zorgen over de voorwaarden van de contracten van de providers op LVCNET, Netrebel, Plinq, TriNed en LVCNET. Dat is echter nergens voor nodig.

Elke provider werkt met een jaarcontract. Dat betekent dat je minimaal één jaar van de diensten van de door jouw gekozen aanbieder gebruik moet maken. De contracten van alle providers zijn na dat jaar per maand opzegbaar. Alleen Netrebel heeft daarbij een extra voorwaarde: daar mag je je contract alleen per maand inleveren als je overstapt naar een andere provider op LVCNET.

Inschrijven voor 1 juli

Het is van groot belang om je voor juli voor glasvezel in te schrijven. Je schrijft je in voor glasvezel door een abonnement af te sluiten bij één van de providers!
Het abonnement gaat pas in als het glasvezelnetwerk is aangelegd en de diensten actief zijn. Je begint natuurlijk pas met betalen zodra de glasvezel-aansluiting in jouw woning is gerealiseerd. Hetzelfde geldt voor de 495 euro aansluitkosten voor de bewoners van het buitengebied: die betaal je pas zodra er in je woonplaats wordt begonnen met de aanleg van glasvezel.

Informatie

De aanleg van glasvezel in het Land van Cuijk is een hele operatie, maar de overlast zal beperkt zijn en het overstappen en aansluiten is een fluitje van een cent. Om de onduidelijkheden die er nog zijn, bij je weg te nemen, kun je www.lvcnet.nl bekijken, een inschrijfavond of een glasvezelinformatiepunt bezoeken of de klantenservice mailen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen. De klantenservice van LVCNET is bereikbaar op 0485 - 745 800 en is dagelijks geopend van 9 - 11 uur en van 18 - 20 uur.