De meeste mensen zijn niet zo geïnteresseerd in hun verzekeringen, financieringen en pensioenen. Vaak wordt pas alles nagelopen als zich in de nabije omgeving een vervelende situatie voordoet. Een vervelende schade, een ontslag door de werkgever of een echtscheiding.

Het eerste aanspreekpunt is dan vaak de financieel adviseur waar de financiële producten zijn afgesloten. Als deze adviseur zijn taken goed vervult, dan zal die kijken wat in het belang van de klant de best passende oplossing is.

Dat betekent dat bij een vervelende schade de adviseur de klant meehelpt bij het invullen van de formulieren, meekijkt als de expert komt en overlegt met de verzekeraar namens de klant. Een goede adviseur zorgt dat de klant tevreden is over de afhandeling ongeacht het resultaat.

Bij ontslag door een werkgever kan een financieel adviseur ook de eerste vragen beantwoorden en de klant de weg wijzen. Wat betekent een ontslag en welke aanpassingen zijn nodig om de financiën op orde te houden. Een goede adviseur wijst de klant de weg en staat deze bij.

Bij een echtscheiding of bij beëindiging van samenwonen is het verstandig om de financieel adviseur te betrekken bij de gevolgen voor beide partners. Een goede adviseur zal beide partners adviseren wat goede oplossingen zijn.

Een goede adviseur mag geen financieel belang hebben bij de adviezen die hij geeft. Helaas is dat voor de meeste consumenten nog moeilijk te controleren.

Bij schadeverzekeringen wordt veelal op provisiebasis gewerkt. Dit betekent dat een percentage van de premie aan de adviseur wordt betaald. Deze provisie ontvangt de adviseur als de verzekeringen door zijn bemiddeling tot stand zijn gekomen. Bij elke premiebetaling ontvangt de adviseur zijn vergoeding, ongeacht de hoeveelheid werk die hij of zij ervoor heeft gedaan.

Voor verschillende financiële producten mag geen provisie meer betaald worden. Dit betekent dat adviseurs daarvoor een andere vergoeding met de klant afspreken. Vaak wordt daarbij afgesproken dat een vergoeding moet worden betaald als de bemiddeling door de adviseur wordt gedaan.

In de voorgaande situaties heeft de financieel adviseur een belang om de klant te laten kiezen voor de door hem of haar geadviseerde producten. Als de klant akkoord gaat, dan krijgt de adviseur namelijk betaald. De adviseur heeft een financieel belang om de klant zijn voorgestelde producten te laten kiezen.

De meeste consumenten vinden financiële producten maar lastige materie en volgen het advies van een financieel adviseur. Pas bij een vervelende situatie komen ze erachter hoe goed het advies is geweest.

Sinds 2013 werkt Bart Hermanussen met hetadvies.nl. In dit concept biedt Bart advies, hulp bij schade en inzicht in de lopende financiële producten. Hiervoor betaalt de klant een vast bedrag per maand. Voor het afsluiten, wijzigen of opzeggen van producten worden geen kosten in rekening gebracht.

“Door deze werkwijze zijn we transparant over onze verdiensten, onafhankelijk van de aanbieders en vrij in onze advieskeuzes. Het regelen van de juiste producten is een service van ons kantoor en niet meer ons verdienmodel,” zo geeft Bart aan.

Ook benieuwd of deze werkwijze past bij u als klant, neem dan eens contact op met hetadvies.nl. In een vrijblijvend gesprek wordt uitgelegd wat het concept inhoudt en wat dit voor u betekent. U kunt mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen naar 0485 - 45 18 77.