Afgelopen week was Etos aan de Markt in Mill 2 dagen gesloten. “Een gedeelte van de winkelruimte maakte deel uit van het zogenoemde Maaslandblok,” vertelt Luc van de Ven van Albert Heijn, Gall&Gall en Etos.

“We wilden graag onze winkel restylen om de nieuwe sfeer en uitstraling van Etos in onze winkel te brengen. Dat hebben we nu gecombineerd met een kleine verbouwing zodat men straks het Maaslandblok kan slopen en er nieuwe winkels kan realiseren. Na deze restyling is onze winkel overzichtelijker, is er een gezellige sfeer en past helemaal bij deze tijd en wensen van onze klanten.”

Al 11 jaar maakt Etos deel uit van het winkelconcept binnen Albert Heijn v.d. Ven aan de Markt. Anke van den Heuvel is er al die tijd ook al werkzaam. “Een verschil met 11 jaar geleden is wel dat onze klanten zelf meer weten van de producten dan eerst. Je merkt dat men evengoed nog wel graag om advies vraagt en wil checken of de informatie die ze bijvoorbeeld op internet gevonden hebben klopt.” Belangrijker dan ooit is het daarom ook dat de medewerksters van Etos zelf optimaal op de hoogte zijn. Anke: “We hebben 5 vaste medewerksters en allemaal hebben we een opleiding drogist of assistent drogist gedaan. Regelmatig volgen we cursussen en zorgen we dat we alles weten van gewijzigde en nieuwe producten in ons assortiment.”

Weten wat je verkoopt is en blijft ook erg belangrijk. Marleen Schouten werkt sinds 2013 bij Etos en is teamleider. “We hebben hier ook geneesmiddelen. Dan is het wel zaak te weten wat je aan de klanten meegeeft. Daarom is er ook altijd een van de vaste medewerkers aanwezig en blijven we cursussen volgen.” Deze actuele kennis is ook noodzakelijk om de juiste certificaten te krijgen en de huidige producten te mogen verkopen.

Op de nieuwe inrichting kreeg men al leuke reacties. Anke: “Het is wat compacter geworden, overzichtelijker en ook knusser. Vooral de nieuwe wat rustigere en sfeervolle kleuren geven een mooie sfeer in de winkel.” Ondanks dat het qua oppervlakte wat kleiner is geworden, is er toch meer dan voldoende ruimte. “We vinden het belangrijk dat de producten overzichtelijk gepresenteerd worden en dat onze klanten rustig hun keuze kunnen maken,” vult Marleen aan. “En dat is met deze nieuwe inrichting ook prima gelukt.”