Hiermee won Herman Haas in 1954 de Wereldtitel.

Er is nog een update over de HMV races in Mill op zondag 5 augustus. Tijdens de demonstratie van de Specials zijn nog een paar bijzondere aanmeldingen binnen gekomen.

Jan Kostwinder van de Kostwinder groep, liet ons weten dat de Duitser Friedel Gerritsen met rijnummer 58 zal verschijnen met een AJS Boyracer 7R 350cc - 1956 en met een Ringchini 250cc - 1969. Daarnaast zal met rijnummer 32 Matthias Fahrwick rijden met een Yamaha TZ 250 - 1978 en met rijnummer 100 rijdt hij op de 2 cilinder NSU Rennmax 250cc uit 1954. Deze NSU is motor waarmee Werner Haas in 1954 Wereldkampioen werd.

Jan Kostwinder reed op deze motor 15 ronden op de Centennial TT in 1998 te Assen, de motor was toen nog van eigenaar Herman Hertz die na de Centennial zijn collectie DKW en NSU Racers aan het Audi Museum verkocht. Matthias Fahrwick is restaurateur motoren voor Audi Classics en zodoende is deze motor door hem geheel nagezien en weer nieuw in kleur gespoten. De motor wordt door Matthias zelf gereden tijdens de Special klasse te Mill.

Maar er is nog een bijzondere motor, een Lurquin et Coudert uit 1904. Het machientje is dus 114 jaar geleden in Parijs gebouwd en de eigenaar Paul Valkenet, heeft de motor zelf gerestaureerd en lopend gemaakt. Het motortje is 210cc en haalt onder goede omstandigheden een snelheid van 52 km/uur. Paul is er 4 jaar geleden mee vanuit zijn woonplaats Leusden naar Parijs gereden en weer terug, 1300 km. Een uniek exemplaar, in Mill te zien bij de HMV racedemo.

Uiteraard is er de mogelijkheid om deze motoren te bekijken op het rennerskwartier, nog een extra reden om naar de HMV races te gaan.