Het Coronavirus houdt ons allemaal in de greep. Vooruitlopend op de nieuwe maatregelen lanceerde WLM-design uit Mill twee weken geleden volledig custom made mondkapjes.

“Ons bedrijf lag door het Coronavirus eigenlijk ook helemaal stil,” vertelt Wisja Lamers van WLM. “We zijn sinds 28 april actief in ons nieuwe pand aan de Wanroijseweg hier in Mill. Normaal gesproken maken we vooral sportkleding, met name voor de motorsport en BMX. Maar omdat ook alle sporten stilliggen, lag ook onze productie bijna helemaal plat.”

Omdat WLM toch graag hun medewerkers aan de gang wilde houden, zocht men naar een product waar nu wel vraag naar is. En dat werden de gepersonaliseerde mondkapjes, voorzien van eigen bedrijfskleuren, logo en opdruk. “We zijn eerst aan de slag gegaan met testen, aanpassen en daarna hebben we het in de markt gezet. Dat gaat goed.” Wisja verwacht dat de mondkapjes tot de standaarduitrusting van bedrijfskleding gaat behoren, zolang er geen vaccin is. “Uiteraard hoop ik dat dit product snel overbodig is omdat het Coronavirus straks onder controle is. Maar tot die tijd produceren we deze mondkapjes hier in Mill.”

Kleuren, prints, logo(‘s), namen en tekst: alles is mogelijk. De mondkapjes zijn gemaakt van 100% polyester en uitwasbaar op 60°C of 90°C en kunnen dus hergebruikt worden. Een extra optie is de filterinzet, waarbij een filter kan worden ingevoegd om uw veiligheid (en die van uw omgeving) te vergroten. Ze zijn te bestellen vanaf 3 stuks en met keuze uit meer dan 200 designs. Standaard wordt het mondkapje gedragen met elastiek achter de oren. Een extra optie is het dragen van het elastiek achter het hoofd. Dit zijn géén FFP-goedgekeurde mondkapjes - dus niet voor medisch gebruik.

“We waren al vrij snel actief met deze mondkapjes. Dat ook omdat we een vestiging in Belgie hebben en daar de vraag al eerder kwam dan hier in Nederland. Op dit moment is het een echte stoei-markt. Veel meer bedrijven zijn nu hiermee actief. We hebben gelukkig ook nog wat ander werk en produceren nu zo’n 1500 mondkapjes per week.” Wisja vertelt dat door wat creatief denken en werken ze zo toch hun medewerkers aan de slag kunnen houden. “We hebben 10 medewerkers en net een nieuw pand, dus eigenlijk komt het allemaal wel op een verkeerd moment. De productie van deze mondkapjes is nu hiervoor ook een mooie oplossing.”

Lees meer op www.bedruktmondkapje.nl.