Op woensdag 3 maart mochten na ruim 2 maanden de contactberoepen en kapsalons weer aan de slag. Zo ook Hairstylz aan de Kerkstraat in Mill. En daar was eigenaresse Danielle Driessen Selten maar wat blij mee: “En niet alleen wij, maar ook onze klanten waren er echt aan toe.”

Op 15 december gingen de contactberoepen en kapsalons op slot. “Regelmatig kregen we berichtjes van klanten of we niet toch stiekem konden knippen. Ook de meiden die hier werken kregen vaak die vraag. Maar dat hebben we niet gedaan. Het zou te risicovol zijn om dat wel te doen.” Vervolgens zat Danielle net als vele andere ondernemers met spanning voor de televisie bij elke persconferentie van Mark Rutte. “Steeds hoop je dat we open mogen, maar telkens werden we teleurgesteld dat het toch nog langer duurde. Dat was best pittig, je moet toch die tijd door zien te komen.” In de tijd dat Hairstylz gesloten was, verkocht men wel kleurpakketjes en ook organiseerden ze samen met Skinmasters een online bingo. “Vorige week hebben we ook nog een loterij gedaan en net als op de bingo, kregen we hierop erg veel leuke reacties.”

Vanaf het moment dat het verlossende woord kwam en de kapsalons weer open mochten, ontplofte de telefoon en mailbox bij Hairstylz. “Dat we open mochten was een opluchting, maar ook wel heel dubbel. Want op dat moment wisten we nog niet hoe we open mochten en met welke maatregelen we rekening moesten houden. Maar het bleek niet echt anders te zijn dan de vorige keer.” Bij binnenkomst wordt gevraagd naar de gezondheid en iedereen wordt geregistreerd. “Wij werken met een uitgebreid systeem waardoor iedereen al geregistreerd is. Ook hebben we ruimere en extra werkplekken in onze salon aangebracht. Iedereen kan hier veilig terecht en we kunnen hier veilig werken met in achtneming van alle regels.”

Ondertussen is de agenda goed gevuld met afspraken. “Naast telefonisch afspraken maken kan dat ook online en daar krijgen we ook veel afspraken op binnen. We zitten voor de komende 3 weken vol, maar het komt voor dat mensen toch een afspraak annuleren omdat ze verkouden zijn. Dus af en toe is er tussendoor toch nog wat ruimte om extra klanten te helpen.” Danielle vertelt dat klanten blij zijn dat zij weer geknipt kunnen worden. “Maar zelf had ik er ook echt weer zin in om aan de slag te gaan. Die eerste woensdag dat we open waren, leefde ik echt op adrenaline. Het was super druk, ik had weinig tijd om te eten en ik wilde wel tot tien uur die avond doorwerken, maar dat mocht niet in verband met de avondklok. Maar het gaat echt lekker en laten we hopen dat we open mogen blijven.”