Bedrijven helpen het digitale avontuur aan te gaan: dát is de missie van Adventure Media Group, gevestigd in Cuijk.

Het wordt de overkoepelende organisatie achter de internetbedrijven Wux, Start Small, Covered in Blue, Grow Rich en Recreatie Media. Hiermee bundelen de vier eigenaars van deze entiteiten (Bo, Thijn, Niels en Yannick) de krachten onder één pakkende naam. Deze krachtenbundeling brengt meer dan 500 websites samen die gezamenlijk goed zijn voor meer dan 25.000 bezoekers per dag. Het besluit volgde toen de eigenaars zich realiseerden dat een samenwerking van deze bedrijven meer waarde zou bieden zowel voor hun klanten alsmede de websitebezoekers.

Het portfolio van Adventure Media Group omvat met deze groepsvorming vergelijkingswebsites in vele verschillende branches. Zo zijn enkele van de grootste vergelijkssites bijvoorbeeld actief op de gebieden van schoenen, sanitair en vakantiehuisjes. Ook valt het verzorgen van honderden blogs nu binnen het portfolio van Adventure Media Group. Het geheel wordt verder aangevuld door een fullservice internetbureau dat al ruim 13 jaar bestaat. De bedrijven die nu onder de noemer van Adventure Media Group vallen zijn als volgt:

Start Small

Dit bedrijf lanceert vergelijkingswebsites waarmee dagelijks tienduizenden klanten geholpen worden in hun zoektocht naar de beste producten voor de beste prijs. 

Covered in Blue

Dit bedrijf vergroot de online zichtbaarheid van haar klanten aan de hand van content marketing.

Grow Rich

Onder Grow Rich vallen review websites waar dagelijks vele bezoekers onafhankelijke en inhoudelijke reviews raadplegen, terwijl Grow Rich bedrijven helpt om hun zichtbaarheid te vergroten en om meer grip te krijgen over de kwaliteit van hun dienstverlening.

Recreatie Media

Dit bedrijf bedient dagelijks duizenden bezoekers die op zoek zijn naar meer informatie en handige tips en trucs voor hun volgende vakantiebestemming. 

Wux

Een fullservice internetbureau die haar klanten helpt om online beter gevonden te worden, een compleet nieuwe website te bouwen of om een webapplicatie te realiseren die de interne processen van het bedrijf moet optimaliseren. 

Adventure Media Group creëert technische en gebruiksvriendelijke oplossingen door veel zaken volledig te automatiseren. Naar eigen zeggen zit hun kracht in het verzinnen van oplossingen waar geen ander aan denkt. Vervolgens passen ze hun kennis over SEO toe om verkeer naar de betreffende website te leiden. Bo Pennings, eigenaar van Wux, heeft er het volgende over te zeggen:

“Door de groepsvorming hebben we de mogelijkheid om meer specialisten in te zetten, op meer disciplines en binnen meer uiteenlopende vakgebieden. Zo hebben we meer kennis, kwaliteit en ervaring in huis. Daarbij zijn de bedrijven binnen Adventure veel bezig met het uitzoeken en uittesten van de nieuwste technieken en innovaties op de gebieden van websites, applicaties, webshops, automatisering, adverteren, kunstmatige intelligentie en online marketing”.

Alle kennis is nu dus onder één dak aanwezig om een bedrijf een sterke online aanwezigheid te geven. Dit maakt Adventure Media Group een solide toevoeging aan het rijtje lokale ondernemingen om trots op te zijn.