Aanstaande woensdag 1 maart start BiblioPlus met een nieuw Informatiepunt in de Bibliotheek van Mill in Cultureel Centrum Myllesweerd. Hiermee biedt de Bibliotheek een laagdrempelig fysiek aanspreekpunt.
Professionele medewerkers beantwoorden vragen waar mensen zelf of via Google niet uitkomen. Iedereen is van harte welkom, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek. De eerste 50 vraagstellers ontvangen een mooi welkomstcadeau.
In een wereld waar men steeds meer zaken zelf moet regelen, lopen velen tegen moeilijkheden of vragen aan waar geen duidelijk aanspreekpunt voor is. Onderzoek heeft onlangs nog uitgewezen dat 2,6 miljoen Nederlanders moeite hebben met de digitale betaalwereld maar dat er weinig hulp wordt geboden. Het Informatiepunt in de Bibliotheek biedt deze ondersteuning door vragen te beantwoorden en betrouwbare informatie te verstrekken. Maar we bieden ook handvatten aan zodat bezoekers zelf hun (digitale) zaken kunnen regelen. Bij de eerder geopende Informatiepunten van BiblioPlus in Boxmeer, Cuijk en Gennep zijn al meer dan 1900 vragen gesteld over uiteenlopende onderwerpen. Denk daarbij aan het indienen van je belastingaangifte, het downloaden van de afvalkalender, het aanvragen van zorg- of energietoeslag, het regelen van studiefinanciering of het werken met DigiD.
Het Informatiepunt in de Bibliotheek Mill is vanaf woensdag 1 maart elke maandag geopend van 14.00 tot 17.00 uur en elke woensdag van 10.00 tot 13.00 uur. Het Informatiepunt is ook telefonisch en zelfs via Whatsapp bereikbaar via 0485 - 74 50 35. In de loop van dit voorjaar opent BiblioPlus ook Informatiepunten in de Bibliotheek Grave, Sint Anthonis en Bergen. Kijk voor alle openingstijden op www.biblioplus.nl/ip.