Sylvia Bergmans

Admin Support Bergmans uit Mill biedt ZZP-ers, het MKB, particulieren, verenigingen en stichtingen betaalbare financieel administratieve en fiscale ondersteuning aan. Het bedrijf is sinds 1 januari 2015 actief en heeft een goede start achter de rug.

De afgelopen 25 jaar heeft Sylvia Bergmans-Wijnen uit Mill, eigenaar van deze onderneming, ervaring opgedaan in financiële administratie. “Na mijn opleiding als directiesecretaresse, kwam ik op een financiële administratie terecht en ik was meteen verkocht. In de avonduren ben ik opleidingen gaan volgen tot en met de opleiding SPD, dat is vergelijkbaar met HEAO (Hoger Economisch en Administratief Onderwijs).” Ze heeft bij verschillende soorten bedrijven en sectoren mogen rondkijken, zoals bijvoorbeeld de accountancy, de retail, de horeca, de semioverheid, de bouw en de agrarische sector. “Nog steeds doe ik dit werk met veel plezier en kan ik er erg veel voldoening uithalen.”

“Met name ZZP-ers, maar ook het MKB en particulieren worden vaak geconfronteerd met hoge accountantskosten bij uitbesteding van hun financiële administratie en fiscale aangiften,” vertelt Sylvia. “In veel gevallen kan dat goedkoper. Door een minimum aan overheadkosten kunnen tarieven omlaag. Ik bied daarvoor een breed scala boekhoudkundige en fiscale diensten aan voor een aanvaardbaar tarief. Klanten krijgen bij Admin Support Bergmans de aandacht die men nodig heeft. En ik probeer het maximale uit de administratie te halen met de fiscale beperkingen die er zijn.”

Sylvia vertelt dat veel ZZP-ers en MKB-ers denken dat zij hun jaarrekening en belastingaangiften door een accountant moeten laten opstellen, vanwege de zogenaamde controleverklaring. Sylvia: “Maar dit geldt alleen voor rechtspersonen, die middelgroot of groot zijn. Heeft men geen miljoenen op de balans staan, geen miljoenen omgezet en minder dan 50 personeelsleden in dienst, dan is men niet verplicht een accountant in de arm te nemen.”

Dus hebt u een eenmanszaak of behoort u tot het midden en klein bedrijf, dan kun je vooruit met een administratieve ondersteuning, die ook verstand heeft van belastingzaken. “Want voor veel ondernemers geldt dat zij hun werk met veel plezier doen, maar het bijhouden van hun administratie hangt als een blok aan het been. Laat staan de verplichte belastingopgaven, zoals btw-aangiften en de aangiften Inkomstenbelasting. Men bepaalt zelf in welke mate men de administratie uit handen wil geven. Alles is in goed overleg mogelijk en geheel afhankelijk van de betreffende onderneming, de mogelijkheden en wensen.” Maar ook bij verenigingen, stichtingen en particulieren kan de administratieve last boven het hoofd groeien. Met name bij verenigingen en stichtingen is het steeds moeilijker om vrijwilligers te krijgen, terwijl de administratie toch bijgehouden moet worden. En denk bij particulieren bijvoorbeeld aan de administratie bij een persoonsgebonden budget. Ik wil graag meedenken en meewerken aan een betere oplossing.”

“Ik heb natuurlijk ervaring met diverse software voor financiële administratie, waaronder Exact en Accountview. Maar ook in Excel kan je een eenvoudige administratie voeren. Mijn kwaliteiten zijn onder andere mijn gevoel voor cijfers, mijn daadkracht, mijn verantwoordelijkheidsgevoel, mijn persoonlijke betrokkenheid, mijn enthousiasme en mijn leergierigheid,. Daarnaast hebt ik ruime ervaring in het plannen en organiseren van activiteiten.”

Meer informatie kunt u vinden op mijn website: www.ASBergmans.nl. Of neem gerust contact op met mij via telefoonnummer 06 - 20 45 36 70 of email-adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..