Op zaterdag 25 en zondag 26 juni 2016 staat voor het derde achtereenvolgende jaar Mill at the Park op het programma. Een muziekfestival dat wederom gehouden zal worden in het Landschapspark in Mill.

Even was het voortbestaan van dit muziekspektakel onzeker, omdat de organisatie te groot dreigde te worden voor Ontdek Mill. Maar enkele enthousiaste en lokale organisatoren, ondersteund met de lokale horeca, vormen nu de nieuwe organisatie van Mill at the Park.

“Wij hebben in 2014 Mill at the Park opgezet omdat we in het Landschapspark in Mill een gezellig muziekfestival wilden organiseren met kasteel Aldendriel als decor,” vertelt Ad Berends, voorzitter van het toeristisch en recreatief platform Ontdek Mill. “Bedoeling was dit in 3 jaar op te bouwen en het dan over te dragen aan een andere, plaatselijke organisatie. Wij zijn geen organisatiebureau en dat is wel degelijk nodig bij een activiteit als Mill at the Park. We merkten dat dit muziekfestival door de groei bijna te groot voor ons werd. Ook is er een steeds verder groeiend financieel risico wat wij als Ontdek Mill niet kunnen en mogen nemen. Vandaar dat wij als Ontdek Mill heel blij zijn dat Mill at the Park dit jaar door enkele enthousiaste Millse ondernemers wordt opgepakt.”

“Wij vonden het eeuwig zonde als Mill at the Park niet door zou gaan,” vult Tijn van Dijk aan. Samen met Nicky Swartjes, Joppe van Eenbergen en Geert Swartjes nam hij daarom contact op met Henri Kremers, Bert van der Steijn en Ad Berends van Ontdek Mill om te zien of zij het wellicht over konden nemen. “We liepen al een hele tijd met het idee om een echt festival te organiseren wat voor een breed publiek interessant zou zijn. Mill at the Park vormde voor onze ideeën een prachtige basis.” Ook benaderden zij de lokale horecaondernemers in Mill en ook deze reageerde enthousiast op dit initiatief. “De horeca zal verzorgd worden door café de Winkel, café Libre, café Royal en ’t Lagerhuis. Ook worden er zoveel als mogelijk lokale ondernemers en partijen bij betrokken voor de overige zaken.”

Belangrijk voor de nieuwe organisatie is dat Mill at the Park een echt festival gaat worden met meer dan alleen een brede muziekstijl. Geert Swartjes: “Denk bijvoorbeeld aan foodtrucks of kraampjes met eten, heerlijke drankjes en ook lifestyle stands. Het zal een 2-daags festival worden waar echt iedereen zich thuis zal voelen, voor echt het hele gezin, van jong tot oud zal er wat te beleven zijn. Dit in een zelfde stijl en met dezelfde kwaliteit en opzet als door Ontdek Mill georganiseerd in 2014 en 2015.”

Line-up en ticketverkoop

Woensdag 6 april start online de Early bird kaartverkoop. Een ticket voor 2 dagen kost dan slechts 19,50 euro. Voor dat bedrag kan men genieten van Nielson, Domien Verschuuren (DJ 3FM), Dave Vermeulen & Voltage (The voice of Holland), Fabulous 90’s (DJ TEAM), Beat The Stones, Henk Bernard, Doe Maar Na (Tribute), Freeb en Merijn & Kees (Navarone).

Kijk voor meer informatie en ticketverkoop op www.millatthepark.nl.