Foto: Cockie Kremers

“Onze winkel ziet er nog prima uit,” vertelt Bram van de Ven (26 jaar). Sinds dit jaar is hij samen met zijn vader (Luc) eigenaar van Albert Heijn Familie van de Ven aan de Markt in Mill.

“We hebben de winkel altijd goed onderhouden en hij zou dus nog een hele tijd meekunnen. Maar Albert Heijn blijft de formules ontwikkelen. Wij kunnen zelf kiezen waaraan we wel of niet deelnemen, maar de nieuwe formule die men nu aan het uitwerken is past perfect bij hetgeen wij willen en uit willen stralen. Daarom gaan we grote delen van die formule later dit jaar ook in onze winkel opnemen. Daarvoor is wel een verbouwing nodig en dat alles gaan we in het laatste kwartaal van dit jaar doen.” Op dit moment wordt er gewerkt aan een zo strak mogelijke planning om zo min mogelijk overlast voor de klanten te veroorzaken.

Meer ruimte

Bram vertelt dat bij deze verbouwing ook de loze ruimtes die er nu zijn efficiënter gebruikt gaan worden. “Je hebt links en rechts altijd wat hoeken en gaten waar we nu spullen neerzetten. We gaan een muur verplaatsen waardoor we een meter of 4 meer winkelruimte krijgen.” Ook de huidige Coronatijd vraagt om die extra ruimte. “Het lijkt erop dat anderhalve meter afstand toch een soort standaard gaat worden. We gaan de paden breder maken zodat dit ook kan. Al langer is er de wens en behoefte om Gall en Gall meer ruimte te geven, dat gaan we nu ook meteen realiseren.” Ook komt er een ruimere opzet voor de zelfscanners.

Beleving en sfeer

Bij de nieuwe formule staat sfeer en beleving centraal. “Denk aan een markthal of een pleintje waar je alle versproducten kunt vinden. Er komt een uitgebreidere vleesafdeling en grill waar we producten kunnen grillen, de broodafdeling krijgt een hele nieuwe opzet en uitstraling en ook de groenten en fruit gaan we helemaal vernieuwen. Hier komt bijvoorbeeld ook een dry misting overheen.” Daarnaast krijgt de winkel een aantal led-schermen waarop men niet alleen meer kan laten zien rond diensten en producten van Albert Heijn, maar bijvoorbeeld ook het lokale nieuws of aankondigingen van lokale activiteiten. “Aan de buitenzijde gaan we qua uitstraling en aankleding ook wat doen, maar daarvoor hoeven we niets te verbouwen.”

Uw ideeën

Vanuit Albert Heijn krijgen Bram en Luc als franchise-ondernemer veel ideeën aangeleverd. “Maar we zorgen er wel voor dat we de sfeer van onze huidige Millse winkel behouden. Ook willen we daarom graag van onze klanten horen wat zij nog missen of wat men graag anders wil zien. We denken dat we met de nieuwe formule en na de uitbreiding al aan heel wat wensen kunnen voldoen die we de laatste tijd hebben doorgekregen, maar als er nog suggesties zijn, dan horen we die uiteraard graag.”

Spreek in de winkel Bram of Luc gerust aan om uw ideeën door te geven. Een mailtje sturen is natuurlijk ook mogelijk. Doe dit naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..