Huis-aan-huisbladen hebben het hoogste bereik, gevolgd door de regionale publieke omroepen en de regionale dagbladen. Dat blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media (CvdM).

Het CvdM-onderzoek is uitgevoerd onder 10.343 respondenten en is hiermee representatief voor heel Nederland 16+. NNP stelt: “Overall worden de huis-aan-huisbladen gezien als de belangrijkste informatiebron. Er zijn wel grote verschillen tussen jong en oud en wel of geen migratieachtergrond te constateren. Ouderen hebben een voorkeur voor een gratis of betaalde papieren krant of een nieuwsbrief. De voorkeur van jongeren gaat uit naar digitale kanalen.

Voor Stichting huis aan huiskrant (voormalige) gemeente Mill en Sint Hubert is dit overigens niet verrassend. Als uitgever van de wekelijkse Neije Krant en de website inmill.nl met dagelijks actueel lokaal nieuws, merken wij aan reacties van zowel jong als oud(er) dat onze echt lokale mediavormen nog steeds in een behoefte voorzien. Dit zien we ook aan de donaties en extra betaalde plaatsingen in onze krant na de oproep ons als stichting te steunen door de verhoogde papier- en drukkosten.

Wij zijn als Stichting huis aan huiskrant (voormalige) gemeente Mill en Sint Hubert uitgever van De Neije Krant en website inmill.nl. Doel van deze non-profit stichting is om Nieuws en informatie te brengen voor Langenboom, Mill, Sint Hubert en Wilbertoord.

Steun je dit doel?

Maak dan je financiële bijdrage over naar: NL94RABO0175233810.

Wil je meer weten?

Neem dan contact op met een van de bestuursleden van De Neije krant:

  • Lianne Bongers Langenboom;
  • Wilmien Heijs Mill;
  • Pieter Cuppen Sint Hubert;
  • Henri Kremers Mill;
  • Valerie Aben Wilbertoord;

Bel de redactie van De Neije Krant op 0485 32 56 34 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..